ABDULKADİR ÖZTÜRK SOYUT HEYKELLERİYLE TEM SANAT`TA

Heykeltıraş Abdulkadir Öztürk son eserlerini 27 Mart ve 30 Mayıs 2015 tarihleri arasında Nişantaşı`nda Tem Sanat Galerisi`nde sergileyecek.

Kültür ve Sanat 30.04.2015 09:29:35 0
ABDULKADİR ÖZTÜRK SOYUT HEYKELLERİYLE TEM SANAT`TA

Heykeltıraş Abdulkadir Öztürk son eserlerini 27 Mart ve 30 Mayıs 2015 tarihleri arasında Nişantaşı'nda Tem Sanat Galerisi'nde  sergileyecek.

Abdülkadir Öztürk’ün heykelleri canlılar gibi birbiriyle ilişki içindedirler. İnsanın evrelerini anlatır. Günümüz insanının iç boşluğundaki imgeleri görsel formlarla dile getirir. Heykellerinde analık doğurganlık ön plandadır. Hayatın anlamı vurgulanır. Bu vesileyle,  Antik çağın değerleri çağdaş sanatla birleşir. Soyut formlarla insan öykülerini direnişlerini vurgular. Öztürk yapıtlarında özgürlüğünü, heykelsel değerlerden yana kullanarak ticari görüşte çalışma yapmaz. Yaşamının bütün amacı ve anlamı heykel yapmaktır.

Sanatçı, her sergisini farklı form ve tasarımlarla sunar. İzleyici onun sergisinde heykelerin birbiriyle konuştuğunu, anlaştığını sanır; kendi dünyasının köklerinden izler bulur. Geçmiş öykülerini, masallarını hatırlar. Mutluluğu görür. Uygarlıkların ayak izlerini keşfeder. Günümüz sanatıyla ortak yaşamı birleştiren Öztürk, eserleriyle, soyut düşüncenin ana kaynağı geçmişle geleceğin bütünleşmesini sağlar. Onun heykellerinde, iç boşluğumuzda biriken baskılar ve endişeler sanki haykırışa geçerler,  yeniden varolmak, yeniden günümüzde yaşama hissini uyandırırlar.

 Ağaçla çivilerin uzun zaman kullanım birlikteliği vardır. Öztürk ise çivi ve ağacı farklı anlamlarda kullanarak değişik ifadede heykeller yapmıştır. Baskılara karşı direnişleri vurgulamıştır. Her heykelde farklı anlam ve ifadenin yanında görselliği ve estetiği de kullanmıştır. Bu farklılıkta heykellere ayrı anlam vermiştir. Çizgili ağaç formlarında üçboyutlu derinliklerle plastik değerler oluşturmuştur. Bu çalışmalardan yeni bir görsel ve estetik bütünlüğü  sağlanmıştır. Iç boşluklar içinde gezinen çizgiler, dış bükeylerde birleşerek heykellere hacim ve derinlik katmıştır; neticede, çizgilerle üçboyutlu formlar ortaya çıkmıştır. Bu tasarımlar bazen mizahi görselliklere de dönüşmektedir. Bu farklılığı kullanmayı sevdiğini görmekteyiz. Abdülkadir Öztürk,  Anadolu yaşamını da heykellerinde konu olarak almıştır. Çocukluğunda anlatılan masalların etkileri büyüktür. Iç içe geçen formlarda, boşluklar içinden yeni masallar, şekiller doğacak hissini verir. Heykeller günlük yaşam içinde yaşanmış fikirlerin soyutlanmış görsel tasarımlarıdır.

Yontudaki başarısını tuvallerde de sürdüren sanatçının yağlıboya tabloları da bu sergide sanatseverlerin beğenisine sunulacak.

 

ARTUKLU HABER AJANSI-İSTANBUL


25.1° / 14.8°
  • BIST 100

    10319,96%1,59
  • DOLAR

    32,26% 0,32
  • EURO

    35,15% 0,19
  • GRAM ALTIN

    2469,04% 0,06
  • Ç. ALTIN

    3948,78% 0,40